Hoe maken we een bezoek aan de binnenstad onvergetelijk?

Ken jij jouw klanten? Weet je wat hun behoeftes zijn? Op welke wijze je ze het beste kunt aanspreken? En hoe je hen, met oprechte aandacht, kunt helpen in het verkoopproces of ervoor kunt zorgen dat ze met net iets meer de deur uit gaan. Tevreden klanten, daar gaan we voor in de binnenstad van Roosendaal!

Communicatiestijlen

Op donderdag 31 oktober 2019 organiseerde binnenstadsvereniging Collectief Roosendaal een ondernemersavond met een interactieve theatershow waarin communicatiestijlen centraal stonden. De avond was speciaal bedoeld voor ondernemers en verkoop- en horecamedewerkers in de binnenstad van Roosendaal.

Nieuwe inzichten

De deelnemers werden aan het denken gezet over hun klanten. Wie zijn dit, wat vinden zij belangrijk en hoe kun je daar het beste op inspelen? Maar bovenal was het een gezellige avond met volop humor en een knipoog. Samen kwamen de deelnemers tot nieuwe inzichten om een bezoek aan een winkel of horecazaak in de binnenstad onvergetelijk te maken.

Verplaats je in de klant

Bestuurslid Ellen Arts van Ellen Juwelier en mede-organisator van deze avond is enthousiast. “Deze avond zet medewerkers écht aan het denken over de benadering van de klant. Wat je zelf prettig vindt, hoeft niet voor een ander te gelden. Door je meer te verplaatsen in de klant kun je hem of haar beter helpen. Met 50 deelnemers is Ellen tevreden, al deze mensen zijn deze avond een stuk wijzer geworden en dat is goed voor henzelf, de winkels en de hele binnenstad”.